این روزها اخبار دریافت وام 20 میلیونی کالا در رسانه‌ها توجه زیادی جلب کرده و افراد بسیاری کنجکاو شرایط دریافت این وام هستند. با نزدیک شدن به عید، دولت در خصوص برگزاری نمایشگاه‌های بهاره و ارائه وام دست به کار شده و اقدامات مختلفی در جهت بهبود وضعیت اقتصادی مردم انجام داده است.


در خصوص این و ام و نمایشگاه‌های بهاره، محمدحسین قمری، مدیرکل دفتر خدمات عمومی وزارت صمت، گفت:«برای ساماندهی بازار شب عید طرحی در وزارت صمت به اسم طرح عید تا عید کلید خورد که شامل چند بخش اصلی می‌شود که وام بدون سود بخشی از آن است.»


بخش نخست این برنامه اقتصادی شامل برگزاری نمایشگاه‌های بهاره می‌شود که با حجم فروش و غرفه چند برابری نسبت به سال گذشته برگزار خواهند شد. معاون اول رئیس جمهور نیز به استانداران دستور داد تا همه نمایشگاه‌ها با هماهنگی اتاق اصناف برگزار گردند. تاکنون ۳۶۰ نمایشگاه در کشور ثبت شده که شامل 30 هزار غرفه می‌شوند  و در روزهای قبل از عید برگزار خواهند شد.


قمری در مورد خرید اعتباری هم گفت:« چه در نمایشگاه‌های بهاره و چه در حدود ۲۷ هزار فروشگاهی که برای فروش شب عید ثبت نام کرده‌اند، مردم با اعتبارسنجی از طریق بانک‌ها می‌توانند در اسفند ماه خرید و پول را در اردیبهشت ماه پرداخت کنند. این خرید اعتباری تا سقف ۲۰ میلیون تومان (نفری) بدون ضامن، سود و وثیقه است و صرفاً با اعتبارسنجی انجام می‌شود.»


در حال حاضر بانک‌های تجارت، قرض الحسنه مهر ایران و یک مجموعه اعتباری آنلاین مسئول اعتباردهی به متقاضیان هستند. دریافت این وام بدون ضامن و چک صورت می‌گیرد. همچنین بانک قرض الحسنه مهر ایران هم اعتبار ۱۵۰ میلیون تومانی را با ضمانت الکترونیکی و با اقساط ۶ ماهه ارائه می‌دهد.